Η ξήρανση και η αδρανοποίηση είναι μέρη του τελικού σταδίου κατά την διαδικασία pre-commissioning ενός αγωγού. Αποτελούν επίσης κρίσιμες εργασίες, που θα πρέπει να εκτελεστούν κατάλληλα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η μακροπρόθεσμη φθορά του αγωγού και να αποφευχθούν πιθανές ζημίες στον κατάντη εξοπλισμό.
Ανεξαρτήτως της έντασης του προγράμματος καθαρισμού, dewatering και swabbing υπάρχει πάντοτε ένα ποσοστό εναπομείνασας υγρασίας που είναι αδύνατον να αφαιρεθεί από τον αγωγό με μηχανικά μέσα. Αυτή η υγρασία, αν δεν αφαιρεθεί, θα ξεκινήσει να διαβρώνει την εσωτερική επιφάνεια του αγωγού. Ειδικότερα σε αγωγούς αερίου, αυτή η εναπομείνασα περιεκτικότητα σε νερό θα μεταφερθεί μετά την αεριοδότηση και δύναται να προκαλέσει προβλήματα στον κατάντη εξοπλισμό όπως φίλτρα, συστήματα καύσης ή άλλα ευαίσθητα όργανα. Για τον λόγο αυτό, οποιαδήποτε παραμένουσα υγρασία, μετά την φάση της κατασκευής ή/και της υδραυλικής δοκιμής, πρέπει να απομακρύνεται.
Η ONFLOW εφαρμόζει μεθόδους ξήρανσης τόσο με αδρανή αέρια (άζωτο) σε αέρια ή υγρή φάση, όσο και με υπέρ-ξηρο πεπιεσμένο αέρα. Αεροσυμπιεστές, Air Boosters, Μονάδες Ξήρανσης και Γεννήτριες Αζώτου είναι διαθέσιμες για την διαδικασία. Η ξήρανση με υπέρ-ξηρο αέρα και η παραγωγή αζώτου από τον ατμοσφαιρικό αέρα προσφέρουν μία οικονομική εναλλακτική στην ξήρανση και πλήρωση με υγρό άζωτο. Η δυνατότητα επίτευξης υψηλών παροχών και πιέσεων εξασφαλίζει μία ταχεία και αποδοτική διαδικασία, ώστε να ανταποκρίνεται στο χρονοδιάγραμμα και τις προδιαγραφές ακόμα και των πιο απαιτητικών έργων.
Η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει επίσης τις πιο ασφαλείς συνθήκες κατά την διάρκεια της πλήρωσης με καύσιμο και της ενεργοποίησης του αγωγού.
Οι προαναφερθείσες διαδικασίες ξήρανσης και πλήρωσης, σε συνδυασμό με καθαρισμό μέσω ξέστρων, χρησιμοποιούνται επίσης για την αδρανοποίηση και το de-commissioning αγωγών.